2016. május 8., vasárnap

Zabpelyhes, diós morzsa karamellizált almán sütve


Mostanában elég sok olyan ételt készítek, amelyeknek az elkészítését nem lehet komoly recept leírással bemutatni. Akinek van egy kevés gyakorlata a főzés terén, annak nem fontos  a grammra leírt hozzávaló és a precíz hőfok megadása. Nekem is  -- és gondolom, más is van így -- gyakran csak arra van szükségem, hogy valaki egy jó ötlettel lendületet adjon a konyhai tevékenységemnek.
Az is igaz, hogy ezek a kísérleti kalandozások nem mindig járnak sikerrel és nem mindig alkalmasak még a bemutatásra sem.
Kidobni persze nem kell, annyira azért nem nyúlok mellé, de receptet nem lehet írni belőle.
Itt a blogon ugyan nem téma, de más felületen már sokszor írtam arról, miért ez  a nagy átalakulás az étkezésünk terén.
Lassan két éve, hogy a sport beépült az életembe, ami együtt jár az étkezési szokások megváltoztatásával is. Az is köztudott -- és ez innen a blogról is --, hogy a családi étkezésünk már sok évvel ezelőtt átment egy korszerűsítésen, jól eltolódva az egészségesebb táplálkozás felé.
Most azonban még több olyan ételt készítek, ami a tudatos táplálkozás kategóriába illeszthető.
Ha sikerül az étel, akkor igyekszem leírni -- magamnak is -- és akkor meg is tudom mutatni, hogy mások is használhassák.
Ez a morzsás almás süti nagyon egyszerű és így a zabpehellyel már kicsit egészségesebb is.



  • 5 dkg barna cukrot megolvasztottam -- enyhén karamellizáltam --  egy olyan sütőedényben, amit később a sütőbe is be lehet tenni
  • 1 dl habtejszínt öntöttem hozzá és 5 dkg vajat tettem bele
  • 2 db nagy zöld almát / granny smith / kockákra vágva beletettem, 1 ek. zöld mazsolával és 2 ek. aszalt áfonyával, megszórtam fahéjjal
  • a sütőben kb. 10 perc alatt megpuhítottam az almát 
Közben egy késes aprítóban összekevertem

  • 10 dkg vajat
  • 10 dkg zabpelyhet
  • 10 dkg darált diót
  • 10 dkg teljeskiőrlésű tönkölylisztet
  • 2 ek barna cukrot / nem finomított cukor / 
  • 1 citrom reszelt héja
Ebből olyan állagú tészta lett, ami már nem morzsás. Kinyújtottam a sütőedény nagyságára, de egyben nem lehetett rátenni az almára, ezért darabokra szedtem és így takartam be vele a sült almát.
A sütés egy szakasza alatt alufóliával letakartam, hogy ne égjen meg, de ez sütőfüggő is lehet.
170°C-on sütöttem kb. 20 percig, azután még öt percig, hogy színt is kapjon. Finom, ropogós lett.

  • a megmaradt habtejszínt felmelegítettem egy vaníliarúd magjaival és ezzel öntöttem le a tányérba szedett süteményt. Cukor nem volt benne.
Szeletelni nem lehet, ezt kanállal kell kiszedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.