2016. május 15., vasárnap

Túrópuding chia maggal


Talán már mondanom sem kell, hogy szinte minden receptet valamiféle kényszerűségből, de át kell egy kicsit alakítanom. Azt gondolom azért, mert a főzés alapból egy kreatív tevékenység és én nagyon szeretek új dolgokat kipróbálni és az ötletek a megvalósítás közben jönnek. Néha azért, mert hiányzik valamelyik hozzávaló, néha meg azért, mert eszembe jut valami más az alap recept alapján.
Ezt a finomságot Edó készítette és én csak kicsit nyúltam bele. Az ok az volt, hogy nagyobb mennyiséget akartam csinálni.



- 50 dkg túró
-- 1 dob sűrű kókusztej
-- 1/2 liter tej
-- 6 evőkanál házi vaníliáscukor / igen, csak ennyi /
-- 4 db tojássárgája
-- 2 ek utifűmaghéj
-- 2 ek chia mag

- A kókusztejet, a tejet, a tojások sárgáját és a cukrot forrásig melegítettem.
-- Levettem a tűzről és belekevertem a túrót / én nem szoktam áttörni / , a chia magot és az utifűmaghéjat.
-- Alaposan kikevertem. Nagyon gyorsan megköti az utifűmaghéj, ettől lesz pudingos az állaga.
-- Szerintem melegen, langyosan, hidegen egyaránt élvezhető.
Az epreket elvágtam és juharszirupot, balzsamecetkrémet öntettem rá. A sütőben kb. tíz perc alatt megsütöttem. Az eper levet engedett, de be is sűrűsödött. Ami maradt, az kicsit ragacsos, pikáns öntet lett a pudingra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.