2016. május 15., vasárnap

Spárgás frittata


Nem olyan étel ez, ami folyamatos jelenlétet igényelne egy blogban, de időnként érdemes felfrissíteni az emlékezet egy újabb recepttel.
A spárga, szezonban természetesen nem maradhat el egy finom reggeliből sem. Nagyon rövid ideig juthatunk hozzá, ezért érdemes több felhasználási módot kipróbálni. 
A fehér spárga elegánsabb, az íze is más, de a zöld egyszerűbben, könnyebben kezelhető.
" Ha nyersen eszed, ne keresd a spárga ízt, mert az azt adó jellegzetes ízért felelős aszparaginsav csak hőkezeléskor szabadul fel. Ilyenkor a karalábéra hasonlít az íze és ropog a fogad alatt." --- ezt a neten találtam, én nem szoktam a fehéret nyersen enni, de a zöldet néha igen.
Ezért a fehéret jobb előfőzni és azután lehet sütni is, de a zöldet nem kell előfőzni / én sosem szoktam / , ha kicsit roppanós, az sem baj.
 A fehéret a virágja alatt meg kell hámozni, mert erősen rostos, de a zöldet  nem kell.
A zöld spárgát úgy a legegyszerűbb megtisztítani, hogy enyhén meghajlítjuk a szárát az alsó kb. 2/3-ad részénél és ahol könnyen eltörik, ott már nem fás.
Alaposan ki kell áztatni a fejét, hiszen  itt sok szennyeződés lehet. 

A frittata egy olasz tojás étel, ami sok változatban elkészíthető. 
Jellemzője, hogy a serpenyőben elkezdett étel készítése a sütőben fejeződik be, ott sül készre.

Én egy kicsit játszottam is a díszítéssel. hiszen először a szemünk eszik.



  • apróra vágott hagymát pároltam 
  • nyers, füstölt sonka csíkokat adtam hozzá  
  • fagyasztott, kiengedett, összevagdosott spenótot tettem bele
  • a spárga szárát felvagdostam kisebb darabokra és azt is hozzá adtam, így pároltam tovább
  • fagyasztott borsót tettem bele, ezzel is pároltam még
  • só, bors
Sem a spenótnak, sem a borsónak, de még a spárga száraknak sem kell sok idő a puhuláshoz, de az sem baj, ha kicsit ress marad. majd a sütőben készre sül.

  • ezután öntöttem rá a felvert tojásokat / itt lehet tejszínt is önteni hozzá / és a reszelt sajtot.
  • összekevertem a tojást a zöldségekkel
A serpenyőben addig sütöttem, amíg elkezdett szilárdulni a széle. Ekkor tettem a tetejére a megmaradt spárga szálakat és a paprika karikákat.
Betettem a sütőbe és ott kb. 15 perc alatt megsütöttem, de úgy, hogy ne száradjon ki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.