2015. december 10., csütörtök

Karfiol alapú pizza


Azt nem tudom, hogy paleo-e vagy sem, de azt igen, hogy liszt nélkül elkészíthető egészséges vacsora lehet belőle.
Eredetileg mandulaliszttel készült -- ha jól emlékszem -- , de én most zabpehelyliszttel csináltam, mert nekem ez volt itthon és így is megfelelt.


Egy videót láttam a neten és persze nem írtam le, hogy készült, de gondoltam, annyira már nem vagyok kezdő, hogy ne tudnám megcsinálni.
Nem állítom, hogy tökéletesen így készült, de azt igen, hogy ez nagyon jó lett.
A karfiolnak van egy erőteljes és jellegzetes íze, ezért aki nem kedveli, az ne is akarja elkészíteni, ugyanis főzve még el lehet kissé tüntetni az aromájából, de sütve ez nehezen megy.
Ráadásul a puffasztó alkotó elemét is nehezebb kiiktatni, mint amikor a főzővízben kiázik egy része.


Egy késes aprító hasznos segítő a konyhában. Ennek hiányában a karfiolt le lehet reszelni. Nem nehéz, de azért nem árt az óvatosság. Könnyen sérülhet a kezünk!

  • ez egy elég nagy példány volt,  kb. 1,5 kg---két adagban tudtam összeaprítani


Az aprított karfiolt egy sütőpapírral bélelt tepsiben 160 °C-on 20 perc alatt kicsit megizzasztottam.
Nekem ugyan kicsit elszínesedett, de ez sütő függő. Nem kell megsütni csak kicsit megpárolni.


A párolás azért szükséges, hogy a karfiol levét ki lehessen nyomni. Erre nincs szükség, csak eláztatná az alapot illetve akkor sokkal több liszt  / valamilyen száraz anyag / kellene hozzá.

  • a sütőből kivett karfiolt néhány percig ajánlatos pihentetni, hűteni, mert a csavarásnál olyan forró lesz, hogy nem lehet megfogni


A karfiolt egy konyharuhára borítottam és amikor már a kezem bírta, akkor kicsavartam belőle a folyadékot.


Ebből a karfiolból nekem ennyi folyadékot sikerült kicsavarni.
Nem tudom, jó-e valamire, én most kiöntöttem.



  • a karfiol száraz masszája
  • 10 dkg zabpehelyliszt / mandulaliszt /
  • 2 db tojás
  • provanszi fűszerkeverék
  • só, bors



Olívaolajjal kikent sütőedénybe nyomkodtam a pizza alapot.


A sütőben 10 perc alatt elősütöttem kb. 170 fokon.


Mivel időm már nem volt, ezért egyszerűen csak tejföllel kentem meg az elősütött alapot.
Tehettem volna  a tejfölbe pestót, de nem jutott eszembe.
Lehet paradicsomszósszal megkenni, de egyáltalán nem fontos bármivel is lekenni.


Nekem volt csorizó típusú vastag kolbászom, azt tettem rá.
Erre koktélparadicsomokat, mert szerintem ez a legjobb sütésre. A többi paradicsommal ellentétben, ez sütés után sem lesz savanyú, hanem kellemesen édeskés íze lesz.
Ezt szintén megszórtam provanszi fűszerkeverékkel, sóval és frissen őrölt borssal.
A tetejére bőven reszelt sajtot tettem és csak azért, mert volt maradék --- kemény sajtot is reszeltem rá. Sajnos nem parmezánt csak Grana Padanot--- ezt általában mindig lehet a mi boltunkban is kapni.


Ezután még kb. 15 percig sütöttem.
A pizza alap tulajdonképpen az elősütéssel teljesen elkészül. Megpirulni ugyan nem fog, de lehet hosszabb ideig sütni, ha valaki úgy szeretné.
A tetejére lehetne még apróra vágott friss bazsalikomot szórni és meglocsolni olívaolajjal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.