2015. július 28., kedd

Paradicsomoskáposzta mentával és rómaiköménnyel

Már megint a Feri!
A paradicsomoskáposzta mindenki számára ismert. Aki a menzán szocializálódott, annak meg különösen  az édes, szinte ragacsos változat van az emlékeiben.
Semmi baj a cukorral ízesített káposztával, hiszen ezt szoktuk meg, de amikor van lehetőség egy másik ízvilág kipróbálására és az lapanyagok egyeznek, akkor ezt nem szabad kihagyni.
A kép kicsit csalóka, mert így a káposzta nem is igazán főzelék jellegű lett, inkább egy káposzta köret, mert nincs alatta a szószos alap.
Főzésnél nem kell szó szerint ragaszkodni a leíráshoz, én sem teszem --- szinte soha --- , de ettől még az étel jellege nem változik. Ha mégis, akkor pedig az ötlet volt zseniális!


Hozzávalók :

  • 3 ek. olívaolaj
  • 4 szál újhagyma / nekem vöröshagyma /
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 tk. őrölt római kömény
  • 5 dl paradicsomlé / elég volt 3 dl /
  • 1 dl víz
  • 1 kisebb káposzta kb. 50 - 60 dkg
  • 10 g mentalevél / nekem egy kis csomó a kertből csak 3 g volt / 
  • só, frissen őrölt bors, csili, cukor
A felszeletelt káposztát a recept szerint besózzuk, állni hagyjuk és kinyomkodjuk. Én nem sóztam be!
A hagymát az olajon megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a fokhagymát és a fűszereket.
Összepároljuk és beleöntjük a paradicsomlét meg a vizet.
A káposztát beletesszük, megsózzuk és egy kicsi cukorral ízesítjük.
Addig főzzük, amíg kissé roppanós marad -- ne főzzük túl puhára.
Az apróra vágott menta egy részét belefőzzük, de tegyünk frissen a végén is a káposztába.
----Nem lesz főzelék szerű sűrű leve, ezt ne várjuk, bár a fotó úgy mutatja, de hát így látványos -- ilyen volt a könyvben is.
Ahogy mondtam, inkább káposzta köret, mint főzelék, de Feri több étele is inkább ebbe a kategóriába tartozik, mint a klasszikus főzelékébe.
Én nagyon kedvelem ezeket az új változatokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.