2014. október 5., vasárnap

Rugelach


Egy kis magyarázat Mautner Zsófitól
" A rugelach, ez a különböző édes töltelékkel megtöltött (lekvár, dió, mazsola, fahéj, vagy csoki) kifli zsidó eredetű recept, állítólag lengyel.
 Bizonyos források pedig azt írják, hogy leginkább Bécsben volt népszerű a kifli (félhold) formájú sütik készítése, ugyanis ezzel ünnepelték a törökök fölötti győzelmet
New York-ban ilyentájt sok pékség megtelik ennek a sütinek a fantasztikus illatával és az emberek kilószámra viszik 

A tészta krémsajttal (cream cheese) készül, ettől elég (hajaj!) nehéz vele dolgozni, úgyhogy egyrészt nagyon fontos jól lehűteni, hogy nyújtható legyen, másrészt sok lisztet kell alá szórni. A töltelék nagyon édes ( a tészta nem annyira) és kicsit karamellizálódik sütés alatt. A végeredmény pedig? Életveszély. "

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg puha vaj / persze margarin is lehet /
  • 25 dkg krémsajt / nekem mascarpone volt, de Philadelphia az eredeti /
  • 1 mk. só
  • 12 dkg porcukor / én kristálycukorral csináltam / 
A krémsajt miatt valóban nem könnyű dolgozni a tésztával, sőt......... de erre csak utólag jöttem rá. A tészta rendes összeállításához is kellett még liszt és nagyon fontos a hűtés is. Még így sem lesz teljesen könnyen kezelhető a tészta.
Készítsünk három gombócot a tésztából és legalább egy óra hosszára tegyük a hűtőbe.

Töltelék:
  • 1/2 cs.mazsola 
  • 15-20 dkg dió
  • 5 dkg barnacukor/ lehet édesebbre is / 
Ezt egy késes aprítóban morzsásra  őröltem és kevés fahéjat kevertem hozzá. Ez a töltelék nem lett nagyon édes, de én nem is akartam olyanra csinálni.
  • baracklekvár a tészta megkenéséhez
  • porcukor fahéjjal összekeverve, a kisült tekercsek átforgatásához

A tésztát kinyújtottam,--lehetőleg vékonyra kell--- megkentem a lekvárral, megszórtam a diós keverékkel és feltekertem, de egy lapból két kisebb tekercset készítettem.
----a tekercseket érdemes újra a hűtőbe tenni, mert úgy könnyebben kezelhető lesz. Én nem tettem, de így is használható volt.
Ezeket felvagdostam és állítva tettem a tepsire. 
---Az eredet rugelach pici kifli formára van tekerve, de így sokkal egyszerűbb és nekem ez nagyon sokat számít.
Kb. 170°C-on sütöttem 20 percig. A meleg sütemény még puha, ezért óvatosan kell bánni vele, de 1-2 perc múlva már jól kezelhető. Érdemes ennyit várni, mielőtt a cukorba forgatjuk.
Még melegen beleforgattam a  fahéjas porcukorba.
Egy recept szerint a még sületlen tésztát kell fahéjas cukorba forgatni és azután felvagdosni és megsütni. Nekem ez túl macerás lett volna, de biztosan úgy is nagyon finom lenne.
Nagyon-nagyon finom és nem annyira bonyolult, mint első olvasatra tűnik.
Most, hogy már ismerem a tészta tulajdonságait, biztos vagyok benne, hogy máskor is megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.