2014. szeptember 7., vasárnap

Cukkinis bulgur köret


A bulgur nálunk elfogadott és szeretett alapanyag. Köretként bármikor bevethető, még a hagyományos ételek mellé is.
Most a cukkini volt az, amivel kezdenem kellett valamit, mert amit eredetileg terveztem belőle, az nem jött össze. A terv hamar kialakult, mert hasonló ételt már készítettem, de a változtatásokkal ezer féle étel lehet a végeredmény.
Volt fehérhagymám is, ez enyhébb ízű, mint a hagyományos fajta, ezért szoktam ilyet venni, ha sok hagymával készítek valamilyen köretet.



  • Olívaolaj és vaj keverékén megpároltam és kicsit megpirítottam a nagyobb kockákra vágott hagymát.
  • Hozzáadtam a kockákra vágott cukkinit, de csak addig pároltam, amíg roppanós maradt.
  • Toscan fűszerkeverékkel szórtam meg, sóval és borssal.
Közben a bulgurt átmostam és feltettem főzni annyi vízzel, amennyi éppen ellepi. sajnos nem mértem ki a mennyiséget, mert általában úgy szoktam főzni, hogy a vége felé ha kell, akkor még öntök hozzá vizet, de az sem zavar senkit, ha kicsit roppanós marad. A bulgurt egyébként sem szoktam teljesen puhára főzni.

  • A megfőlt bulgurt összekevertem a cukkinivel és 2 csokor durvábbra vágott petrezsemzöldet kevertem hozzá.
  • Lehetne zöldcitromlével meglocsolni, ha egy egyszerű sülthús mellé készítenénk köretnek, de nekem most így nem lett volna jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.