2014. július 12., szombat

Tökfőzelék curryvel, kaporral


Tökfőzelék úgy, ahogy talán még a menzán is megették volna.
Na jó, ez azért egy kicsit talán túlzás, mert ezeket az ízeket gyerek korunkban még nem ismertük, és ahogy én a menzát ismertem, ezt is el tudták volna úgy rontani, hogy soha nem ettük volna meg.
Nekünk egyébként nincs semmi bajunk a hagyományos ízű főzelékkel sem, de ez az íz mindenki kedvence lett. Köszönhetően annak a blognak és a blog életben tartójának, ahol nagyon sok különleges ízű és összetételű főzelék receptjét lehet megtalálni. Feri, a főzelékes......
Többször készítettem már indiai ízvilágú, currys ételeket, amihez én legtöbbször a hot madras curryport használom. Ennek elég jellegzetes, kicsit csípős az íze, de nagyon finom a sütőtök krémlevesben is.
Feri receptje alapján már főztem egy zelleres, currys krumplifőzeléket is. Az is nagyon finom volt.
Ennek a főzeléknek most nem nála találtam meg a receptjét, de az ötlet bizony onnan származik.


Pontos mennyiségeket nem írok, mert én főzni nem úgy szoktam, hogy szóról szóra betartom a leírásokat. A főzésben éppen az a szép, hogy kreatív dolog. Akinek van egy kis gyakorlata, annak nem okoz gondot a hozzávalók mennyiségének kiválasztása, akinek pedig nincs gyakorlata, az nézzen szét Feri blogján.

  • Majdnem szokásos kezdés, hogy olaj és vaj keverékén összevágott hagymát párolunk. Én tettem most egy gerezd fokhagymát is hozzá. 
  • Amikor megpárolódott, akkor szórtam meg a curry porral, sóval, borssal.
  • Kockákra vágott krumplit tettem bele, felöntöttem vízzel és puhára főztem.
  • A krumplit most nem botmixerrel pépesítettem, csak összetörtem, hogy sűrű alapja legyen a főzeléknek. Beleszórtam a kaprot is.
  • A tököt kockákra vágtam és így tettem a főzelék alapba. 
  • Óvatosan kell főzni, mert hamar megpuhul, de azért  ne essen szét.
  • Feri a főzelékeket általában így fejezi be, de nekem nem volt elég sűrű, ezért eléggé el nem ítélhető módon egy tejfölös habarással besűrítettem.
Hát, szerintem nagyon finom lett! A curry ízét egyébként is szeretem, hetente meg tudnám enni az ilyen ízű ételeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.