2014. április 12., szombat

Spanyol fokhagymaleves


Ezt  a receptet a nagyfiam lőtte a TV-ből. Nem most, de a belevaló kenyér miatt nem lehet előre elkészíteni, mert a kenyérnek ugyan el kell ázni valamennyire, de mégis frissen az igazi. A legjobb egy kovászos kenyérszelet lett volna, de nem tudtam összehozni. A sajt viszont sokat dobott rajta!
Pontos receptem nem volt, mert a gyerekem valószínűleg úgy gondolta, nekem elég az is, ha csak a hozzávalókat írja le. Azért akkor még nagy vonalakban elmondta, hogyan készült.
Igazából valóban nem kell pontos mennyiség, hiszen a főzés erről szól. / a sütés sajnos nem /



  • Olívaolajon tetemes mennyiségű /egy fej /szeletekre vágott fokhagymát pároltam, kicsit megpirítottam
  • Megszórtam őrölt pirospaprikával / lehet csípőssel is / és kevés csilivel is
  • Alaplével öntöttem fel, de vízzel ki kellet egészíteni / alaplé híján a víz is jó /
  • Rozmaring ágat tettem bele / 2 szálat /, sót, frissen őrölt borsot
  • Összeforraltam és elkevertem benne 2 db felvert tojást
A sok fokhagyma ellenére egyáltalán nem volt fokhagyma ízű a leves. Kicsit vizes állagú , az látszik a képen is, de a kenyér miatt nem is kell, hogy sűrűbb legyen.
A kenyérszeleteket kevés olívaolajjal meglocsolva sütőben jól megsütöttem.
A tányérba tett kenyérszeletre szedtem a levest és ráreszeltem a parmezán sajtot.
Nekünk nagyon ízlett, bár egyáltalán nem nagy különlegesség. Igaz, a mi ételeink között is van nagyon egyszerű és mégis finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.