2014. április 12., szombat

Olajos kuglóf orange curddel


Előre megmondom, nem szép, ámde finom! Az én kuglóf formám elég nagy méretű, ezért nem akartam abban sütni, mert csak dupla adagban lett volna szép. Ezért tortaformába tettem, de az is elég nagy.

Legalábbis én ezzel magyarázom, hogy ilyen lapos lett a végeredmény.
Meg tulajdonképpen azzal, hogy nem úgy csináltam, ahogy le van írva. Nem kinyújtottam  a két tésztát és úgy tekertem össze, hanem beleöntöttem a sütőformába a viszonylag lágy tésztát, mert sokkal lazábbra készítettem.
Először a világosat, azután a kakaósat és villával összekevertem, hogy márványos legyen.

A recept egész biztosan jó, mert ez a blog csak ilyeneket tartalmaz.
Megsütöttem már máskor is, de a szépség nálam másodrangú.
Nagyon jó állagú sütemény, nem szárad ki. Egész héten ebből ettünk hol reggel egy szeletet, hol délután, de még hétvégére is finom maradt.



  • 50 dkg liszt / na jó, itt kezdődött, hogy nekem csak kenyérlisztem volt itthon  és 1/3 teljeskiőrlésű lisztet tettem bele /
  • 4 dl langyos tej
  • 10 dkg porcukor / én barnacukrot használtam / 
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1,5 dl olaj
  • 2 db tojás
  • 1 citrom reszelt héja / én narancshéjat tettem bele / 
  • 2 evőkanál kakaópor
  • vaníliáscukor / nekem házi
Nem tettem bele mást, de lehet mazsolát, csokidarabokat vagy más aszaltgyümölcsöt.


Elkészítés az eredeti leírás szerint
Egy dl cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt.
A kakaó --és ha van, csoki --kivételével minden hozzávalót egy tálba teszünk / én a kenyérsütőgéppel dagasztattam ki / és kidagasztjuk.
A tésztát két részre osztjuk és az egyik felébe beledolgozzuk a kakaót, a másikba a csokit.
Meleg helyen egy órán át kelesztjük
A tészta nagyon lágy, ezért alaposan belisztezett munkalapon dolgozzunk vele.
A két kinyújtott tésztát egymásra téve feltekerjük és így tesszük a sütőformába.
30 percig kelesztjük, azután 150 - 160 °c-on kb 1 órán át sütjük. Nekem elég volt 50 perc sütés.

Narancskrémet készítettem és ezzel nagyon finom volt. A tojás nélküli változat akár több hétig eltartható a hűtőben minden félelem nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.