2014. március 8., szombat

Szójacsírás kínai rizstészta---gyors vacsora étel


Ez egy nagyon egyszerű recept! Szintén Péter receptje alapján készítettem, de ez annyira egyszerű, hogy ezt bizony csak ötletadónak használtam. Igaz, ő sem bánta!
Vacsorára tökéletes, mert mint oly sok olasz tésztaételnél, itt is az a praktikus, hogy amíg megfől a tészta, elkészül a szósz.
Bátran elkészítheti mindenki, aki ismeri a szójaszószt, szereti a kínai ízeket és elhiszi, hogy az nem kínai étel, amit a gyorsbüfékben lehet kapni.
A szójacsíra beszerzése jelenthet nehézséget / nálunk falun :( / , a szójaszósz ma már szinte minden középkategóriás boltban megtalálható.
A csilipaprikát szerintem nem érdemes helyettesíteni a magyar csípőspaprikával, mert nem azt az ízt fogja adni, ráadásul a csili nagy előnye, hogy egy idő után--az étkezés befejeztével --szépen elmúlik a maró hatása.
Az olívaolajról is az a véleményem, ha ennyire kevés a hozzávaló egy ételben, akkor az valóban legyen jó minőségű, mert éppen ezektől lesz az étel olyan finom ízű.

Mennyiségekről nem érdemes írni, mert ízlés dolga, de annyit azért elmondok, hogy nekem nagyjából mennyi volt 3 adagra. A két nagy étkű fiúval épphogy elég volt.
25 dkg vastagabb rizstészta volt, aminek nagy előnye, hogy a felforralt vizet ráöntve, abban állva fől meg rövid idő alatt.
25 dkg volt a szójacsíra is. Ez soknak tűnhet, de egyrészt összeesik, másrészt pedig valamit enni is kell a tésztán kívül, bár kevesebbel is finom lenne.



  • gyömbér---szerintem ez csak frissel működik
  • csilipaprika
  • fokhagyma
  • világos szójaszósz
  • olívaolaj
  • újhagyma
  • szójacsíra
  1. Olívaolajon megfonnyasztom a lereszelt friss gyömbért a lereszelt vagy --én jobban szeretem -- kés lapjával összenyomott és feldarabolt fokhagymával.
  2. Hozzáadom a megmosott szójacsírát a kimagozott és kisebb darabokra vagdosott csilipaprikával és rövid idő alatt erős hővel, alaposan átforgatva megpárolom.
  3. Az újhagyma 2/3 részét ferdén felszeletelve szintén beleteszem és hozzáöntöm a szójaszószt.
  4. Összekeverem a leszűrt tésztával és megszórom a friss zöldhagymával.



Ez a tészta nagyon finom, jó állagú és egyszerű elkészíteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.