2013. augusztus 10., szombat

Őszibarackos lepény


Ezt a süteményt már többször megsütöttem, igaz kisebb változtatások mindég voltak benne, de a végeredmény szinte tökéletes volt. Ez már majdnem egy elronthatatlan sütemény. Ha én mondom, elhihetitek!
Készülhet bármilyen gyümölcsből, de télen befőttel is tökéletes.
A mandula ki is maradhat a tésztájából, de dióval is helyettesíthető.
A cukros dió, amit a gyümölcsre  kell tenni,elhagyható. / gyorsított változatnál én is szoktam /
A félig megsütött tésztára én szoktam lekvárt kenni, de ez nincs benne a receptben.
Ha nyers gyümölcsből készítem -- nem eper vagy málna -- pl. barackból, akkor néhány percig beteszem a sütőbe, hogy kicsit felpuhuljon.
A tésztát néha teljeskiőrlésű liszttel keverem. Kicsit szürkébb lesz, de nekünk úgy is finom.
A cukrot néha barnacukorral helyettesítem.



  • 35 dkg liszt
  • 20 dkg vaj / margarin /
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojássárgája
  • 2 dkg darált mandula
  • csipet só
  • csipet őrölt fahéj
  • 1 ek rum / én nem szoktam /
  • 1-2 ek tej / vízzel is jó /
  • darált dió vagy mandula a szóráshoz
A fenti hozzávalókból tésztát gyúrunk és fél óra pihentetés után / nem szoktam pihentetni / kikent tepsibe tesszük és félig megsütjük.
A tészta tetejét kirakjuk tetszőlegesen a gyümölccsel és megszórjuk a cukros, fahéjas darált dióval.

Elkészítjük a piskótát a hagyományos módon 4 tojásból / az egy megmaradt fehérjét is hozzáadom / .

  • 5 tojásfehérjéből habot verünk
  • 4 ek cukorral kikeverjük
  • 4 tojássárgáját hozzákeverjük
  • 4 ek lisztet keverünk bele
A gyümölccsel kirakott tésztára öntjük és visszatesszük a sütőbe.
Addig sütjük, amíg a piskóta megsül és szép színt kap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.