2013. augusztus 4., vasárnap

Mascarponés, túrós édesség


A körte befőzéséből maradt néhány érett példány, amit nem akartam üvegbe tenni, de már ázott a citromos vízben és úgy nem olyan jó ízű nyersen megenni.
Gondoltam, csinálok egy gyümölcskocsonyát és megfőztem a körtéket kompótnak, a levébe zselatint tettem és formákba öntve behűtöttem. Sajnos a zselé nem dermedt meg még másnapra sem, de egy kicsit megkötött.
Körülnéztem, mivel tudnám párosítani, hogy ehető legyen és találtam egy fél doboz mascarponét a hűtőben.

  • 25 dkg túró
  • fél doboz mascarpone / lehet egész doboz is /
  • 2 dl Hulala tejszín
  • 1 ek házilag készült vaníliáscukor
  • 2 ek méz
A tejszínt felvertem habnak és belekevertem a többi anyagot.
A tálba rétegeztem a túrós krémet, összetördelt vajaskekszet, a félig megdermedt körtés zselét és a tetejét megszórtam --a kontraszt kedvéért -- cukordrazsénak álcázott napraforgómagokkal.


A körte kompót elég ízes volt, ezért nem kellett a tejszínes krémhez túl sok ízesítőt tenni.
Egy kis reszelt citromhéj azért nem rontaná el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.