2013. július 28., vasárnap

Fehércsokis túrókrémes torta sütés nélkül


Nem vagyok elkötelezett híve a sütés nélkül készíthető édességeknek még annak ellenére sem, hogy nem kedvenc elfoglaltságom a sütemény készítés.
Ezt általában akkor szokták népszerűsíteni, amikor a külső hőmérséklet magasra kúszik.
Ha semmi mást nem kell csinálni a langyos konyhában, csak egy ilyen édességet, akkor nincs semmi gond, de ha  főzünk is vagy ---megbocsáthatatlan módon --- bekapcsoltuk a sütőt / csak " elvetemültek " sütnek kenyeret / mert úgy gondoltuk, hogy ha a sütőben készül az ebéd, akkor kevesebb időt kell a melegben töltenünk, hát akkor  nagyot tévedhetünk.
Ha nem jól választjuk meg a sütés nélküli édesség receptjét, akkor bizony utólag úgy járhat a jóhiszemű háziasszony, mint én.
Ennek az édességnek az elkészítésével többet voltam a konyha hőségében, mintha összedobtam volna egy kevert tésztát és eltűnök a konyha környékéről és csak akkor megyek vissza, ha a sütőbe kell tenni a süteményt.
No, majd legközelebb.....



  • 30 dkg / a papírja szerint / vajas keksz
  • 20 dkg vaj / nem margarin, de azt is lehet /
  • 2 ek kakaópor
  • 1/2 kg túró
  • 3 ek méz
  • 3 ek házi vaníliáscukor / a cukros üvegbe teszem a felhasznált vaníliarudakat /
  • 1 ek-nyi cukorral őrölt vaníliarúd héj / a száraz héjakat szoktam cukorral ledarálni, ebből készítem ezt az intenzív ízű vaníliáscukrot / 
  • 10 dkg fehér csokoládé
  • 6 lap zselatin  / lehetett volna 7 lap is /
  • 400 gr. natúr joghurt
  • 8 szem kicsi sárgabarack
  • 15 dkg keserű csokoládé
  • 0,5 dl sűrű tejszín
  • 3 dkg vaj
  • nagy szemű szórócukor
  1. A kekszet, vajat és kakaóport késes aprítóban finomra daráltam-kevertem.                                   / Aprító hiányában lehet darált kekszet is használni, de lehet nyújtófával apróra törni a kekszeket, azután összekeverni a vajjal és kakaóval./
  2. A normál méretű kapcsos tortaformát kibéleltem folpackkal és belenyomkodtam a masszát.
  3. Hűtőbe tettem addig, amíg elkészítettem a krémet.
  4. Beáztattam hideg vízbe a zselatinlapokat.
  5. A túrót, cukrokat, mézet robotgéppel jó alaposan összekevertem / a túrót át is lehet törni / , azután hozzáadtam a felolvasztott csokoládét is.
  6. A beáztatott lapokat jól kinyomkodtam és a túrós krémből kivett kb. 3 evőkanálnyi mikróban megmelegített krémhez kevertem.
  7. Amikor feloldódott, hozzákevertem a többi krémhez és ráöntöttem a kekszes alapra.
  8. Ismét betettem a hűtőbe, amíg előkészítettem a barackokat. / megmostam, megtörölgettem és feldaraboltam azokat /
  9. A dermedésnek indult krémbe belenyomkodtam a barackokat és visszatettem az egészet a teljes dermedésig a hűtőbe.
  10. A csokoládét mikróban felolvasztottam a tejszínnel és a vajjal. Jól kikevertem és ráöntöttem a túrókrémre. Mivel a krém már eléggé lehűlt, a csokoládé gyorsan megdermedt. 
  11. Díszítésként megszórtam a dekor cukorral.
Nem lett túl édes, de mi így szeretjük. Éppen elegendő volt a cukor az összes hozzávalóval együtt.
A különböző rétegek különféle állaga / textúrája / kellemes összhatást adott.
A zselatin lehetett volna több, de a krém így is megállt és nem volt zselésen kocsonyás ízű.
A hozzávalókban írtam, hogy lehetett volna 7 lap is. Ez így is van, ennyit nyugodtan lehet tenni bele. Legközelebb én is egy lappal többet teszek hozzá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.