2013. április 27., szombat

Brokkolis fülecsketészta


Iskolás koromban menzás voltam és nem fintorogtam, ha diós- vagy mákos tészta volt az ebéd. Ma is szeretem a krumplis- és káposztás tésztát is, bár az előzőket már évtized óta nem ettem.
Amióta megismertem a tésztaételek készítésének számos lehetőségét, többször mondtam, hogy el tudnék élni egy jó ideig ilyen tésztákon.
A változatos formák még izgalmasabbá teszik a végeredményt.
A fülecske tészta több megjegyzésben a brokkolival van összepárosítva--persze ez nem zárja ki, hogy másképpen is el lehessen készíteni---ezért én most is beletettem a szószba.
Amíg megfől a tészta, készen lesz a mártás is.
Ez nem üres szó puffogtatás, valóban így van az esetek nagy részében.



  • 2 ek olívaolaj és 5 dkg vaj keverékén apróra vágott hagymát és fokhagymát fonnyasztottam, de nem pirítottam meg
  • 15 dkg gorgonzola sajtot tettem rá és megolvasztottam
  • 2 dl tejszínnel öntöttem fel és összefőztem
  • frissen őrölt borsot szórtam rá és kevés sót--  a sajt lehet nagyon sós is
  • hozzáadtam az előre megfőzött,apró rózsákra szedett brokkolit
  • a tészta főzővizéből adtam hozzá és még kb. 5 dkg vajat 
Összekevertem a kifőzött tésztával és apróra vágott metélőhagymával szórtam meg.
Ezt csak a friss íz miatt tettem rá és azért ezt, mert ez nől az udvaron a cserépben.
Nekünk nagyon ízlett, de aki nem rajong a kék sajtokért, az ne tegye bele, sőt lehet a gorgonzolától enyhébb fajtát is találni. Ennek elég karakteres az íze, de mi éppen ezért kedveljük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.