2013. március 17., vasárnap

Sütőtök krémleves --nem először


Sütőtökből sokszor készítettem már levest, curryt is tettem bele többször, de ezt az ízvilágot nem lehet megunni.
Szinte minden alakalommal más lesz az íze, mert a fűszereket nem szoktam kimérni és a hozzávalók előkészítése sem egyforma.  Egyetlen fontos fűszere van, ez a madras currypor.
Ez sokkal ízesebb, karakteresebb, fűszeresebb és nem utolsó sorban kissé csípősebb is. Egyszerűen úgy illik a sütőtökhöz, mintha együtt nőttek volna fel!

  • sütőben megsütöttem egy közepes  tököt úgy, hogy kissé karamellizálódott is
  • olaj és vaj keverékén megfonnyasztottam egy nagy hagymát, egy kisebb krumplit és egy kisebb répát
  • hozzátettem a sült tökhúst, rászórtam a curryport és kicsit összesütöttem, hogy a fűszer kiengedje az aromáját
  • tettem hozzá egy kevés  gyömbérport és borsot, meg a színe kedvéért kicsit több kurkumát/ ez ízt is ad neki /
  • felöntöttem alaplével / mert közben húslevest is főztem másnapra / , megsóztam
  • összeturmixoltam és egy nagy doboz kókusztej felét is beleöntöttem
  • újra felforraltam



A levesbetéthez megpirítottam a kenyérszeletek egyik oldalát, megfordítottam és a sült felére rákentem egy olívaolajból és darált tökmagból készült pépet.
Erre reszelt sajtot szórtam és visszatettem a sütőbe addig, amíg a sajt megolvadt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.