2013. január 12., szombat

Fokhagymás mángolddal töltött palacsinta


A" hűtőtakarítás "időről időre aktuálissá válik. Nagyobb ünnepek után, mint a karácsony is, biztosan sok háztartásban lehet különféle nyersanyag maradékokat találni. Ezek nem feltétlenül a túlvásárlás következményei, hiszen maradhat egy szelet húsos szalonna is, amire már éppen nincs szükség.
Az én készletem most nem volt jelentős mennyiség, éppen ezért csak összefőzve tudtam hasznosítani. Igen ám, de akkor mi legyen vele?
Palacsinta töltelékként a lehető legjobb megoldás született.

  • húsos szalonna / egy vastagabb szelet /
  • csirkemell / ezen kívül már semmire nem lett volna elég /
  • hagyma
  • nyáron eltett vajban párolt fokhagymás mángold / ebből volt a legtöbb /
  • 6 szelet füstölt tarja, amit szintén a fagyasztóba mentettem el az ünnepek előtt
A hagymát olívaolajon megfonnyasztottam, hozzáadtam a csíkokra vágott csirkehúst és a felcsíkozott tarját is. Fűszereztem és készre sütöttem.
Belekevertem a közben kiolvasztott mángold leveleket és jól összeforgattam.
Valaminek össze kellett fogni, ezért két evőkanál mennyiségű rókagomba levesporral sűrítettem be. Kevés vízzel, hogy ne legyen fölösleges leve és ne is kelljen tovább főzni.


 Kicsit vastagabb sütőporos , sós palacsintákat sütöttem és megtöltöttem a raguval.
Finom, zsíros sajtot reszeltem rá. / sajtból szinte mindég van itthon /


Besamelt készítettem, amit kicsit hígabbra csináltam, mint általában szoktam, de tettem bele még egy tojást is, hogy jól összefogja.
A tetejére reszelt sajt került, amit még meglocsoltam a mártással, hogy a sajt ne égjen meg.


A sajt nem égett meg, de egyébként egészében a többi, majdnem.
Történt ugyanis, hogy a sütőbe betettem egy másik tepsit is, ez pedig egészen fölülre került. Kicsit elfeledkeztem róla, ezért ilyen szépen megsült.
Nem égett meg, nem lett keserű, csak Jamie O.szerint, karamellizálódott a tejben levő cukor.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes! Még soha nem ettem mángoldot, pedig elmúltam már annyi. Majd idén!

    VálaszTörlés
  2. Én is most ettem másodszor. Egyszerű zöld íze van, a spenóthoz szokták hasonlítani, de szerintem még annyira sem ízes.
    Egy zöld zöldséggel több és egészséges, de nagyon kevés helyen lehet kapni. A biotermesztők árulják inkább.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.