2012. október 14., vasárnap

Pulykaragu a sütőből



Szeretek sütőben készíteni ragukat, mert egyszerű. Nem kell mellette állni, nem kell kevergetni, jól el van magában. Persze ehhez kell némi tapasztalat, de ennek híján legfeljebb többször rá kell nézni, hogy van-e még alatta víz, milyen az íze a főzés felénél, kell-e még bele valamilyen fűszer?
A túlfőzéstől nem kell félni, mert a sütőben főzésnél az a nagyszerű, hogy a megpuhult zöldségek sem esnek szét. Ezt egy lábasban készült ételnél nem lehet megoldani.

  • 1 kg pulykacomb felkockázva
  • 3 db nagyobb hagyma nagy kockákra vágva
  • 4 db répa
  • 20 dkg füstölt-főtt sonka kockákra vágva
  • 2 vastag szál szárzeller
  • 1 dob konzerv gomba
  • 2 db krumpli
  • 1 db paradicsom
  • 1 dl fehérbor
  • 2 dl víz
  • kb. 2 dkg liszt
  • só,  bors, borsikafű, kakukkfű, lestyán, mustár, csili,
  • olaj
Egy lábasban olajon megpároltam a húskockákat, hogy összezárjam a rostokat.
Megfűszereztem és hozzáadtam az összes többi alapanyagot.
Felöntöttem a vízzel és a borral. Kóstolás után még beállítottam az ízeket.
Megszórtam a liszttel, de nem kevertem össze.
Betettem a forró sütőbe kb 20 percre, ezután visszavettem a hőfokot 160°C-ra. és így sütöttem két órán át.
Egyszer kevertem meg bőven a félidő után, megkóstoltam és utána sóztam egy kicsit.
A liszttől besűrűsödött, de ha sok víz maradna rajta, akkor fedő nélkül el lehet párologtatni.
Tálaláskor friss petr.zöldet szórtam rá.
Körete a gőzgombóc volt.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ínycsiklandozó!:) A gőzgombóc nagyon illik hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Igen, tényleg finomabb még a krumplifánknál is, pedig az is nagyon jó hozzá.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.