2012. augusztus 25., szombat

Paradicsom aszalás otthon


Nem először álltam neki az aszalásnak. Készítettem már szilvát - kevés sikerrel, meggyet elég sokat --na, ez nagyon időigényes és természetesen paradicsomot is.
Volt olyan aszalványom, amelyik valóban napszárította lett. Nem igen éreztem ízbeli különbséget, de nagyon élveztem!
Sütőben még nem próbáltam, de segítségül volt, hogy ott kezdtem el ,mert nekem is van egy minden háztartásban nélkülözhetetlen aszalógép. Hittem én akkor, amikor jó néhány évvel ezelőtt megvettük.
Ma már nem venném meg!
Akkor még kevés helyen lehetett aszalt paradicsomot venni, azóta már kimérve szinte minden multinál kapható.

Ha el akarom tenni több hónapra és nem akarom olajjal teli üvegbe gyümöszölni, akkor bizony jól ki kell szárítani. Néhány hónap múlva ezek száraz, mégis gumi szerű állagúak lesznek. Elég nehéz apróra vágni, ha pl. kenyérbe szeretném dagasztani.
Végül pedig be kell vallanom, hogy egyáltalán nem gazdaságos.
Ez a 10 dkg-i mennyiség 2 kg lucullus paradicsomból készült.

  • Forró vízbe téve lehúztam a héjakat
  • Kimagoztam, bár ez a fajta nem túl leveses
  • A félbe vágott darabokat az aszaló rácsokra tettem
  • Nem egészen volt tele négy tálca
  • Száradás közben időnként forgatni kell, mert az alsó mindég több hőt kap
  • Ahogy száradtak, úgy rakosgattam összébb, végül egy tálcán elfértek


Sőt! Még az az egy sem volt tele.
A következtetésem az, hogy amennyi pénzbe, időbe, energiába került  nekem ezt elkészíteni, kb. annyiba kerül, ha megveszem egy multinál a 10 dkg-ot.
Igaz, az nem száraz, hanem olajban eltett, de ez egyáltalán nem akadálya a különféle felhasználásnak.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper, szerintem ha idén nem is, de jövőre kipróbáljuk a napon szárított verziót. Nem baj az, ha kevés lesz belőle, de finom. :)

    Az otthoni aszalásnak az a nagy előnye a multiban árult verzióval szemben, hogy otthon legalább pontosan tudod, mi került bele, a boltban meg biztos veszel magadhoz egy kis tartósítószert, színezéket meg hasonló hasznos dolgokat.

    VálaszTörlés
  2. Persze, próbáld ki! Nekem inkább az időszűkével volt bajom. Tudom, hogy az itthon készített dolgok egészségesebbek, de a kényszer néha nagy úr.

    VálaszTörlés
  3. amit a multinál veszel, az szar

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.