2012. március 17., szombat

Medvehagymás répafasírt feketeretek salátával


Tavasszal gyakran küzdenek az emberek vitamin hiánnyal. Ez a saláta még nem a friss zöldségekből készült, de vitamin azért ebben is van. Nyers zöldségek csak egészségesek lehetnek.

  • 2 nagyobb feketeretket durvára reszeltem és besóztam
  • kb. bő fél órai állás után vízzel le is öblítettem, hogy ne legyen sós
  • 1 nagyobb uborkát szintén durvára reszeltem
  • az uborkának megfelelő mennyiségű nyers sütni való tököt finomra reszeltem---a tök kellemesen megédesítette a keveréket, nem kellett hozzá más édesítő
  • görög joghurtot kevertem hozzá, borsot tekertem rá és meglocsoltam olívaolajjal
Ha a feketeretket besózzuk, akkor a só minden puffasztó, gázkeltő hatását kiszívja.
Igazából ez volt a sült hurka körete, de a répafasírttal is finom volt. Vacsorára éppen megfelelő.


A répafasírthoz finomra reszeltem a répát kb. 1/2 kg-ot. Tettem bele 2 db tojást, 1 ek. za'atar keveréket, medvehagymát -- most még a fagyasztóból -- , friss petrezselyemzöldet és annyi lisztet, hogy formázható legyen a massza. Sóztam, borsoztam és kevés olajon lapos fasírtokat sütöttem belőle.
Érdekes volt, hogy nyersen kissé kesernyés volt a massza, először meg is ijedtem, hogy mi lesz ebből? Azt hiszem leginkább a teljeskiőrlésű tönkölyliszt volt a ludas.
Megsülve viszont finom lett!

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.