2012. február 5., vasárnap

Megtöltöttem a kekszes dobozt ---Narancsos csokis keksz és Zabpelyhes keksz


Ennek a keksznek a receptje Dulminától származik és nem először sütöttem meg, de az igazsághoz tartozik, hogy most sem ragaszkodtam a pontos leíráshoz.
Dulmina receptjei sokszor adtak ötleteket, szeretem a zöldséges kombinációit, de ugyan így szeretem a süteményeit is. Mert egészségesek!
A zabpehely régóta kedvencem a süteményeknél, de eddig csak olyan kanalazzunkhalmokatatepsire variációkat sütöttem.
Ezt a zabpelyhes kekszet sem sikerült eddig szalonképes formában elkészíteni, csak kanalas változatban.
Most azonban rászántam az időt és jól megdermeszetettem a fagyasztóban a tésztát.


  • 6,5 dl zabpehely
  • 4 dl grahamliszt
  • 1 dl barnacukor / nem a festett /
  • 5 dkg kókuszreszelék / eredetileg nincs benne /
  • 2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 tk. só
Ezeket a késes aprítóban jól összekevertem és hozzáadtam a többi anyagot

  • 15 dkg puha vaj
  • 2 evőkanál méz
  • 10 dkg aszalt barack apróra vágva / az eredeti 1,5 dl aszalt áfonya /
  • 1 dl mazsola
  • kb. 1 dl víz
Annyi víz kell bele, hogy jól összeálljon a massza, formázható legyen.
Hengert formáztam belőle és folpackba csomagolva betettem a fagyasztóba kb. 40 percre.

Megpróbáltam kb. egy centis szeleteket vágni belőle és nálam 170°C-on sültek meg kb. 15-20 perc aklatt.
Picit hagyjuk állni, mert melegen még nagyon puha.
Ropogós, de nem kemény a keksz. Nekem nagyon ízlik.



Ezt a narancsos kekszet azért nem sütöttem meg eddig, mert nem volt narancslekvárom.
 A recept szerzője ugyan ad alternatívát  --- baracklekvár és reszelt narancshéj --- , de én szerettem volna narancsos kekszet sütni.

  • 20 dkg liszt
  • 4 dkg holland kakaópor
  • 2 tk. sütőpor
  • 8 dkg cukor / nálam barna /
  • 2 ek. narancslekvár
  • 3 dkg kandírozott narancshéj
  • 10 dkg vaj
  • 2 ek méz
Kikeverjük a hozzávalókat és a recept szerint golyókat formálunk belőle és így tesszük a tepsire megsütni.

Nekem most keksz formában sültek, ezért ezt a masszát is hengerré formáltam és folpackba csomagolva ez is a fagyasztóba került.
Hűtés után jól lehetett szeletelni , de a sütésnél nagyon kell figyelni, mert a kakaó miatt hamar megéghet.
Nekem is megégett néhány szelet és hiába faragtam le a az égett részeket, a keksz így is kesernyés lett.
170 °C-on  kb. 10-12 perc alatt elkészülnek. Mielőtt leszednénk a tepsiről, hagyjuk egy rövid ideig hűlni.



A zabpelyhes keksz egy adag volt, de a kakaós másfél adagban készült, mert ezt kevésnek találtam.



Ez elég nagy doboznak tűnik, de nem feneketlen. Talán erre a hétre elég lesz.

3 megjegyzés:

  1. :-))

    Nekem golyózással is jól működött, csini keksz alakot öltöttek sütés közben :-)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy nem csak nekem ízlik ez a zabpelyhes keksz :)
    De azt hiszem, ezt a kakaós-narancsost is kedvelnénk (főleg a Főkóstoló), úgyhogy mentettem a receptet.

    VálaszTörlés
  3. Köszi lányok!
    Ha találok, lopom a többit is.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.