2011. június 25., szombat

Kakasherepörkölt túróscsuszával


 Tudom,  nem átlagos alapanyag a főzés hozzávalói között, de aki látogatja a blogomat, az találkozhatott már a receptek között hasonlóval. A mi családunkban kevés olyan étel van, amire kategorikusan kijelenti valaki, hogy Ő bizony ezt nem eszi meg. Vannak nemszeretem ételek, ez természetes, de a furcsaságok elfogadása sem törvényszerű.
Volt olyan kísérletem is, ami után az volt az vélemény, hogy jó, jó, de mégegyszer nem muszály ilyet főzni. Nem főztem. Kipipálva!
Egyszer majdnem egy hónapig éheztettünk és etettünk kenyérrel egy ládányi csigát. Volt legalább nyolcvan darab. Az elkészítési módját illetően igen szegényes információ után végül a tányérra került.
Nem is volt rossz! Az egyetlen hátránya az volt, hogy nekem kellett elkészíteni és így az egész folyamat a szemem előtt lebegett, miközben ettem belőle. A kisebbik fiam segédkezett mindvégig és ő is erre a következtetésre jutott. Ennek ellenére az maradt meg bennünk, hogy nem volt rossz.
Na, ja! Nem úgy nőltünk föl, hogy csigát kellett szedni ebédre.
Ennyi év távlatából már újból megenném gond nélkül, csak ne kelljen többet előkészíteni. Bárhol megenném, ha a tányéromra kerülne.
Huszonévvel ezelőtt békacombot is ettem, de azt étteremben. Akkor még meg tudtuk fizetni. Arról sincs rossz emlékem, szívesen enném ma is, de a fagyasztott is - ha jól emlékszem - 5000 - 6000ft körül van kilója. Igaz, sok van benne, de sokat is kell enni belőle, hogy ismét maradandó élményt adjon.
Még régebbi emlékem, amikor borjúbrízt ehettem. Akkor azt hiszem nem is került itthon forgalomba, ma már hozzá lehet jutni, de sajnos nekem azóta sem sikerült.
Pacalt pedig apukám főzött, tehát ez elég régi ismeretség gyerek koromból.
Az állatorvosok a süldő malacok heréjét vitték magukkal fizetség fejében, ill. mellett, ha a család nem tartott igényt rá. Ezzel ugyan nem talákoztam gyerekként, de számos más dologgal, igen..

Ezek után számomra természetes volt, hogy kakasheréből főzök pörköltet.
Egy-két éve pulykaherét vettem és hússal együtt főztem pörköltet belőle. Az ránézésre is meglepő volt a nagysága miatt, de elvagdostam és így már a családom is elfogadta mindenfajta megrázkódtatás nélkül.

Aki nem szereti a belsőségeket, annak nem kell ilyesmivel kísérletezni, úgysem fogja megenni, de aki eszi a pacalt és a velőt, vagy szereti a ponytejet, annak ízleni fog.
Megpróbáltam hasonlítani valamihez az állagát és nekem a megfőzött velő jutott eszembe, de a fiam felesége szerint a ponytejhez hasonlít. Azt hiszem neki van igaza, ha már mindenáron hasonlítani akarjuk valamihez.


Nem igényel különösebb előkészítést, mert a fagyasztott már amúgy is főzésre kész. Én ugyan mindég találok mindenen valamilyen tisztítani valót, ezért erről is le kellett szedni a heréket tartó szálakat. Nem volt mindegyiken, de az nem kell oda.
Hagyományos pörköltalapra tettem, de egy kevés köménnyel is ízesítettem.
Szeretem, ha sűrű a pörkölt, ezért én sok hagymát használok és igyekszem jól megpárolni, hogy később a lehető legteljesebben szétfőljön.
Zöldpaprikát is teszek bele apróra vágva, mert nem szeretem a nagy darabokat a tányéron, viszont szeretem, ha megeszik és nem azért főzöm bele, hogy kidobjam a tálalásnál.
Sűrített paradicsom vagy friss is kerül bele.
Ha dekoratív ételt szeretnék - ami azért nem minden napi - akkor egy kis kegyes csalással botmixerrel pépesítem a pörköltalapot és ezután kerül bele a többi. Jelen esetben a kakas golyói.
Felengedtem vízzel és készre főztem. Igazából azt nem tudom, meddig kellett volna főzni, ugyanis nekem kicsit sok lett a víz és el kellett főzni, ezért ez kb. 40 percig tartott. Majdnem a felére estek össze a kakas maradványai. Szerintem húsz perc is elég lett volna.

Úgy gondoltam, hogy épp itt az ideje kipróbálni a túróscsuszát egy pörköltes ételhez.
Harcsapaprikáshoz szoktak ilyen köretet adni, akkor ide miért ne lenne jó?
Jó volt! Sőt, nagyon kellemes ízű lett a pörköltszafttól a túrós tészta. Kifejezettem ízlett.
Csuszatésztát főztem, nem fodroskockát, mert szerintem ez illett ide még akkor is, ha összetapad, mert tényleg összetapadt.
A kifőzött tésztát füstölt húsos szalonna kisütött zsírjára szedtem, beletettem a szalonnakockákat is és hozzá kevertem a túrót. Tejfölt nem tettem rá!

Valódi gasztronómiai élmény volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.