2011. március 5., szombat

Csicseriborsó

Elfogyott a csicseriborsóm a fagyasztóból és hirtelen ötlet volt, hogy kellene egy marékkal a levesbe. Sajnos abból kimaradt, de, hogy legközelebb ne kerüljek ilyen helyzetbe, gyorsan pótoltam a hiányosságot.
Jó megoldás a konzerv csicseri, a minőségével sincs baj, de olcsóbb mégis, és kiadósabb is, ha magam főzöm meg. Nem kell hosszas előkészületre gondolni.
A megmosott száraz csicseriborsót  beáztatom egy éjszakára  és sós, fűszeres vízben megfőzöm.
Azért fűszeres vízben főzöm, mert én elteszem a főzőlét, hogy levest ízesítsek vele. Sok ízanyag kioldódik a vízben, kár lenne kiönteni.
A fűszerek:. hagyma, fokhagyma, borsikafű, kakukkfű, lestyán.
A főzési idő függ a borsó keménységétől, de kb. 1,5 - 2 óra alatt szoktam megfőzni. Nem fog szétesni, nem lehet túlfőzni.
A megfőlt borsót leszűröm, kihűtön és a levét is átszűrve, elteszem  a fagyasztóba. A borsószemek nem fagynak össze, könnyen lehet belőle kivenni kisebb mennyiséget is.

2 megjegyzés:

  1. Én is szívesen használok csicseriborsót, de akárhányszor én főzöm, a szemek mindig "vedlenek". És nagyon gusztustalan a sok lemállott héjdarab. Te mit csinálsz vele?

    VálaszTörlés
  2. Nekem konzervben is volt már olyan, ami vedlett.
    A mostani nem is bio volt, csak egy egyszerű fajta és ez most nem vedlett.
    Amikor nekem is lejöttek a héjak, akkor addig engedtem rá vizet, amíg le nem halásztam a tetejéről a héjakat.
    Felkevertem, leszedtem, felkevertem, leszedtem....
    Engem is zavar, ha héjak úszkálnak, de egy egész csomag megfőzésénél már érdemes vacakolni vele.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.