2010. augusztus 18., szerda

Csilis paprikacsatni



A téli eltevést még nem próbáltam ki, mert a viszonylag nagy adagból sem maradt annyi, hogy érdemes legyen eltenni.
Azt azonban el kell mondanom, hogy ez megint egy olyan keverék, amelyet el lehet készíteni hasonló alapanyagokból, de akkor az nem fogja ezt a kicsit karamelles ízt adni.
Semmi baj, ha nincs melaszos barnacukor és nincs olyan sűrű balzsamecet, ami már édes is egy kicsit.
a csatni úgy is nagyon finom lesz, és ezért ne menjen el a kedve senki kísérletezőnek.
Nálam indulásként dupla adag készült, de nagyon gyorsan elfogyott.

  • 2 db piros kaliforniai paprika sütőben a héja megsütve
  • 2 db csilipaprika / nagyobb fajta / szintén megsütve
  • 2 fej lilahagyma szálasra vágva
  • 1,5 dl balzsamecet
  • 10 dkg barnacukor
  • szárított cslipehely ízlés szerint
  • 1 rúd fahéj
  • 1 nagyobb rozmaring ág
  • 2 friss babérlevél / 1 tk. por /
  • frissen őrölt bors


A kaliforniai paprikákat én nem egészben szoktam megsütni, mert úgy nagyon macerás. Ha nem parázson sütöm, akkor teljesen mindegy, milyen formában kerül a sütőbe. Lényeg az, hogy megégjen a héja, mielőtt megpuhulna a paprika.
Felvagdosom nagyobb szeletekre és így teszem a tepsibe. Olajat sem fontos önteni rá, anélkül is szépen megsül.
Ha a  paprikák héja megfeketedett a sütőben, kitesszük egy tálba, letakarjuk és hagyjuk, hogy a saját gőzében puhuljon. 
A csilipaprika sajnos nálunk nem olyan nagy,hogy érdemes legyen a sütésével bíbelődni. Ezt nyersen ill. szárított formában tettem bele.


A letisztított paprikákat, a lilahagymát, amit előtte karamellesre pároltam és a nyers csilipaprikát a késes aprítóban pépesítem.
Serpenyőbe öntöm a balzsamecettel, cukorral és a fűszerekkel.
Addig főzöm, amíg jól besűrűsödik, szinte ragacsos massza lesz belőle.

A dupla mennyiséghez én majdnem egy tasak szárított csilipelyhet adtam. A friss paprikából négyet, de azok picik voltak, viszont ezeknek kiszedtem a magját.

Mindenhez lehet enni!  Pirítóshoz, tojásrántottához, húsokhoz, szendvicsbe stb.

Aki nem szereti a nagyon csípőset, az persze vigyázzon a csili adagolásával. Akkor is finom lesz, ha nem marja szét a szánkat.

1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.