2010. május 3., hétfő

Spárgalepény

Szeretjük a spárgát, de sokkal kevesebbet eszünk belőle, mint amennyit szeretnénk. Ennek ma már nem a beszerzés hiánya az oka, inkább az ára. A falusi zöldséges is halad az igényekkel és igyekszik újdonságokat ill. kevésbé ismert zöldségeket is beszerezni. Van édeskömény, gránátalma, cikória, rukola, galambbegy, csillaggyümölcs, mangó és van spárga is. A baj csak az, hogy kicsi a kereslet és lassan fogy el az árú. A pulton viszont ott marad a fonnyadó zöldség, mert, hát mi legyen vele? A fonnyadt spárga olcsóbban sem kell. Nekem legalább is, nem. Amikor friss, akkor az ára majdnem a 2x-ese annak, amennyiért a " nagyok " árulják. Ezért aztán igyekszem minél egyszerűbben elkészíteni, hogy érezzük az ízét. ---------Sütöttem már tepsiben olívaolajjal, pároltam és sonkába tekerve besamellel leöntve megsütöttem, de próbáltam levest is. A fehér spárga után rátaláltam a zöldre és a mai napig ezt veszem. Karakteresebb ízű talán, de nekünk finomabb.
  • A tészta 20 dkg grahamlisztből és 10 dkg zsírból készült sóval, hideg vízzel és maradék apróra vágott medvehagymával. Kicsit törékeny lett, de jól plasztikázható a sütőformában.
  • 170 fokon elősütöttem 15 percig

Nekem ezek a babok a sütőmagjaim. Már évek óta használom ezt a garnitúrát. Az alsó képen van az elősütött tészta.


  • 2 fej hagyma összevágva
  • 10 dkg sonka összevágva
  • 2 ger. fokhagyma
  • 2 tojás
  • 2 dl tej
  • 10 dkg reszelt trappista
  • bors


A spárgát megmostam és a szárakat eltörtem ott, ahol magától engedett. Kicsit meghámoztam, de a zöldet egyébként nem kell. Nem is szoktam, most sem tudom, miért kezdtem hozzá. Nem árt kicsit kiáztatni, mert a zárt fejekben elég sok homok van. A fejekkel együtt egy rövid szárat meghagytam és a többit felaprítottam a raguba.


Olajon összepároltam a hagymát, fokhagymát, sonkát és a spárgák összeaprított szárait. A ragut a tésztába öntöttem és a tetejére került a tojásos tej a reszelt sajttal.
Kiraktam a megmaradt spárgasípokkal és egy-egy paprika karikát is tettem közéjük. Ebbe a formába több töltelék is mehetett volna, de csak ennyi volt.

180 fokon sütöttem 15 percig, azután letakartam alufóliával és tovább sütöttem még 20 percig. Nem volt sok a töltelék és a folyadék sem, ezért elég volt ennyi idő. A tészta sajnos nem bírta, kicsit megégett, de letördeltem a széleket sütés után. Annyira azért nem volt égett, mint amennyira sötét, mert a grahamliszttől már eleve sötét lett. -----------Ezt a lepényt egy adag zöldsalátával lehet tálalni, de egy pohár száraz fehérborral is finom. Mi paradicsomsalátát ettünk hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.