2010. április 17., szombat

Spenóttal töltött palacsinta

A fagyasztómban van spenót is. Nem a bolti, hanem az, amit én vettem nyáron a piacon és blansírozva, levelesen eltettem a szűkebb időkre. Több éven keresztül kerestem mirelit leveles spenótot, mert már akkor is eléggé el nem ítélhető, ám formabontó módon, köretként fokhagymás párolt spenótot akartam ebédre. A kereskedelem azonban akkor még nem akarta. A nyári spenót választék mindég gyönyörű, sajnálom is összefonnyasztani, de télen szívesen használom. Főleg a tél vége felé, amikor már a szervezetünk vitamin raktárai kezdenek kiürülni, jó szolgálatot tesznek a nyáron eltett zöldségek. Annyi napfény van bennük olyankor, hogy csak erre gondolva is már érezzük a tavaszt.
  • 30 dkg fagyasztott spenót
  • 5 dkg főtt burgonya / elhagyható /
  • 15 dkg krémfehér sajt
  • 2 db lilahagyma
  • 2 ger. fokhagyma
  • frissen őrölt bors
  • olívaolaj
  • frissen reszelt szerecsendió
  • 1 db tojás
Az olajon megpároltam a nagyobb kockákra vágott lilahagymát és fokhagymát. Hozzáadtam a spenótot és a fűszereket. Bele kevertem a burgonyát és a sajtot és a tojással összefogtam a tölteléket.
  1. teljeskiőrlésű lisztből sütöttem palacsintákat
  2. a töltelékkel összehajtottam, összetekertem a palacsintát
  3. sütőedénybe sorakoztattam és tejföllel leöntve átsütöttem
Nem lett száraz a töltelék, de egy saláta jó kiegészítője lehet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.