2009. május 13., szerda

Kecskesajt


Találkozásom a kecskesajttal nem újkeletű, de a barátság vele, igen. Eddigi életemben sok mindent kipróbálhattam. Ez sokszor szó szerint értendő, mert sok minden valóban maradt a kipróbálás szintjén, de nem feltétlenül azért, mert nem akartam többé enni belőle. Az elmúlt húsz év előtti negyven évben nem volt könnyű hozzájutni különlegességekhez.
Ilyen volt nekem a kecskesajt is. Kóstoltam, többször is, de nem ízlett. Kecskeszőr szaga volt. A tejnek is. A vállalkozó kedvem nem múlt el, ezért újra kóstoltam. Tiszta, finom, jó ízű és nem kecskeszagú. Kicsit drága ugyan, de hát nem úgy kell enni, mint a mi jól bevált Trappistánkat. A készítője ugyanaz, akiről Palócprovance is írt. Nem csináltam belőle semmilyen ételt. Úgy ettük, ahogy volt, hogy érezzük az ízét.





Amivel mégis kiegészítettem, az a sült spárga volt rucola pestóval. Nekem már meg volt főzve a spárga, mert nem azon a napon akartam felhasználni, amikor vettem, ezért egy napos hűtőben való tárolás után, kicsit meghámoztam a szárak alsó harmadát és sós-cukros-citromos vízben megfőztem kb. öt perc alatt.
Egészen tavalyig sosem hámoztam meg, mert klasszul el lehett törni ott, ahol a fás rész kezdődött. Hittem én! Ha meghámozom, akkor még kevesebb esik le a végéből, mert nem ott fás, ahol törik, hanem sokkal lejjebb! Igaz, a hámozással meg a vastagságából veszít. A főtt spárga még két napig várakozott a hűtőben és közben vészesen fogyott. Nem karcsúbbak lettek, hanem egyre kevesebben. Ropi helyett spárga? Mi lett a Gyerekeimből? Így aztán vacsora lett a csirágból, nekünk sajttal, Nekik krumplival és rucola pestóval.





És még egy vacsora a spárgából. A főtt spárga maradékát sonkába tekertem és olívaolajat öntöttem rájuk a tepsiben, meg, hogy jól érezzék magukat a szoláriumban, kaptak egy kis vajat is. A vajtól remek ízük lett! Így sültek kb. 10 percig , a végén leöntöttem kb. 1 dl tejszínnel. Ezzel még 2-3 percig sültek és kész is volt. Ennyi maradék tejszínem volt, ezért kevéske lett a mártás. A vajas tejszín nagyon finom mártást adott hozzá. Saját készítésű tk. tönkölylisztes kenyérből készült sajtos prítós volt mellé és tea.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.